0

Kjøpsbetingelser

Gjennom å handle hos oss, aksepterer og godkjenner du som kunde samtidig alle gjeldende betingelser.

Priser:
Alle priser er oppgitt i norske kroner (NOK) og inkludert mva.

Frakt og levering:
Forventet leveringstid er ca. 4 dager.
Alle forsendelser har samme porto :kr 79,-

Alle bestillinger sendes i løpet av 1-3 virkedager (mandag-fredag).

Betaling:
Betaling med kort: Dette er den raskeste måten å betale på, og det er like sikkert som å bruke kortet i en butikk. Betalingen behandles av Dibs, som er en sikker elektronisk betalingsløsning for Visa og MasterCard/Eurocard. Med Dibs har man de samme garantier og den samme trygghet som i den fysiske verden. Det er ingen oppbevaring av kortnummer i nettbutikken. Alt foregår online, med direkte autorisasjon av kjøper og selger. Betalingssidene er sikret med SSL og alle kortdetaljer er kryptert.

Av sikkerhetsmessige grunner lagrer vi i butikken ikke ditt kreditkortnummer.

Den sikreste løsningen på markedet markedsføres av Visa og MasterCard under navnene Verified by Visa (VbV) og MasterCard SecureCode (MCSC). Løsningen innebærer at partene i kjøpsøyeblikket blir autentisert. Dette betyr at kortholder, i tillegg til å oppgi kortnummer og utløpsdato, må identifisere seg med en kode mottatt fra kortutsteder. Koden kan være et passord, kodekort, kodebrikke, eller sikkerhetsløsning som kortholder gjenkjenner fra nettbanken sin. 

Du kan altså betale med Visa eller MasterCard/EuroCard. Vær obs på at du må oppgi CVV2-koden som står bak på kortet ditt. Dette er en 3-sifret kode som står til slutt i signaturfeltet, og som sikrer at brukeren har et gyldig kort.

Angrerett og retur:
Ved kjøp av varer over internett har du angrerett i 14 dager. Vi sender angrerettskjema på e-post sammen med bekreftelsen om at din ordre er blitt sendt. Hvis du ønsker å returnere varer til oss er det viktig at du fyller ut angrerett-skjemaet og sørger for skikkelig emballasje. Finner du ikke igjen e-posten med angrerettsskjemaet ta kontakt med oss.

Ved retur av bestilte varer er det kunden som betaler returporto, jfr Lov om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (angrerettloven). Etter samme lov tapes retten til retur av varer dersom varen er brukt eller på annen måte forringet og ikke lenger i salgbar stand. Varer som returneres skal ikke sendes i oppkrav til oss. 

Feil eller manglende leveranser:
Dersom du mangler en vare eller har fått feil vare i forsendelsen din, må du ta kontakt med oss raskest mulig. Send oss e-post på post@alveland.no

Dersom du har mottatt en vare som er ødelagt, må du også du kontakte oss så snart som mulig. Det er viktig at du ikke kaster emballasjen varene kom i, vi kan trenge den i forbindelse med vår forsikring.

Personsikkerhet:
Alveland lagrer ingen andre opplysninger om kunden enn det vi trenger for å sende ut varer. Vi videreselger heller ikke slik informasjon. Ved betaling med kredittkort benyttes en sikker, ekstern løsning som gjør at vi selv aldri er i kontakt med kortnumre eller bankinformasjon, og dermed kan heller ingen hente ut slik informasjon hos oss.

Til slutt:
Er det noe du ikke fikk svar på her, eller har du andre spørsmål vedrørende kjøpsbetingelsene? Ta kontakt! Benytt kontakt-skjemaet på siden eller send en e-post til post@alveland.no. Vi svarer deg så fort vi kan.